🕒 Update: 8 juni 2026 –
Ik probeerde jarenlang allerlei scheerapparaten en scheermethoden, van nat scheren tot de Philishave en zo. Maar nu heb ik wat beters: een tondeuse van een tientje. Hier de Enchen Beardo 2 review.
Het ligt er uiteraard aan hoe je je scheert. Ik scheer me niet elke dag, dus ik laat het allemaal wat langer groeien. Dan werkt een gewoon scheerapparaat minder goed dan ouderwets nat scheren. Maar nu blijkt een tondeuse / baardtrimmer dan nog beter. Ook geschikt voor oksels en benen en zo.
Beardo 2 review: scheren met een tondeuse
Ik had al een goedkope tondeuse van 4 euro maar dat was helemaal niks. Zeker niet vergeleken met deze prachtige Beardo op AliExpress (inmiddels alweer de nieuwere Beardo 3). Een mooie luxueuze en goed uitgevoerde tondeuse / baardtrimmer met goede accu. Hij maakt een heel zacht geluid, is snoerloos en oplaadbaar via USB-C, compleet met alle toebehoren. Ik gebruik hem zonder hulpstuk, als scheerapparaat. Dat gaat perfect, snel en soepel.
En geen gezeik meer met dure mesjes vervangen. Het mesje is zelfslijpend en kan je er afhalen door het omhoog te duwen bij de tandjes. Zo kan je het ook schoonmaken.
Ik vond ‘m op AliExpress, op zoek naar een goede goedkope draadloze tondeuse ofwel baardtrimmer met USB-C. Daar bleek dit de populairste te zijn, met vele jubelende reviews. Terecht dus!

Wat ook zo mooi is zijn die oplaadlampjes. Zie je vanzelf wel! En met langklik doe je de reis-vergrendeling aan. Ook al zo slim.





Scheren gaat zo sneller en makkelijker. Okee, het is misschien niet spiegelglad, maar het kan vervolgens nog superglad met een scheerapparaat voor een tientje:

Bestellen in China wordt duurder per 1 juli
Bestellen op AliExpress is nu nog gunstig maar dat gaat per 1 juli veranderen. Pakketjes uit China worden dan duurder (behalve die uit de EU-pakhuizen):
- De huidige vrijstelling van invoerrechten voor pakketjes tot €150 vervalt.
- Voor zendingen van €150 of minder komt er een vast invoerrecht van €3 per productcategorie.
- De btw verandert niet; btw betaal je nu ook al, ook op alles uit China.
- Er komt mogelijk ook nog een EU handlingfee per november 2026.
Voorbeeld
Bestel je in één pakketje vijf oplaadsnoertjes, een tondeuse en een koptelefoon? Dan zijn dat drie verschillende productcategorieën en betaal je dus € 9 extra. Bestel je alleen die vijf snoertjes, dan is dat één categorie en kost het je € 3 extra.
De Europese Handling Fee (per november 2026)
Naast de invoerrechten willen EU-landen een vergoeding voor de afhandelingskosten van de douane. Dit wordt een vast extra bedrag per pakket om de enorme logistieke controlekosten te dekken. De hoogte is nog niet bekend.
En hoe zit het met die Nederlandse ‘pakkettaks’ van € 2?
Eind 2025 had de Nederlandse overheid het plan om per 1 februari 2026 een eigen nationale handling fee van € 2 per productcategorie in te voeren. Dit moest voorkomen dat alle Chinese pakketjes via Nederlandse distributiecentra Europa binnenkwamen.
Maar die is van de baan. Nederland heeft besloten deze nationale heffing niet door te voeren.
Deze Beardo 2 review was niet gesponsord. Er staan wel betaallinks in om makkelijk te bestellen, en dat maakt voor de prijs niet uit. Zo blijft de site in leven en reclamevrij. THANK U, love U all & CU next time!
Abonneren en meldingen
Wil je een Email bij nieuwe blogs? Dat kan met de knop “Volgen“.
Wil je Meldingen, zowel bij updates als bij nieuwe blogs? Dat kan in je browser (meestal in de adresbalk).
REACTIES: bij voorkeur onder de blogs, dan hebben anderen er ook wat aan :)

Dag AartJan, bedankt voor deze review. Hij staat op de wishlist. Waar ik op aansla zijn de product categorieën die jij noemt. Bestaat daar een overzicht van? Dat is helpend om toekomstige bestellingen samen te voegen of juist te splitsen.
Kan zijn, maar normaal gezien is Kemei het go to merk voor trimmers op AliExpress.
Ziet er ook heel betrouwbaar uit en is een een Chinees merk, maar om zoveel inzetstukken mee moet slepen??
Het scheerapparaat Blackstone van Enchen gebruik ik ook sinds april en ik ben er erg tevreden over. Het apparaat scheert comfortabel en zorgt voor een mooi glad resultaat. Jammer dat het niet waterdicht is, maar verder werkt het uitstekend.
Ook de Enchen tondeuse/baardtrimmer sprak mij aan. Als deze in hoogte verstelbaar was geweest, had ik hem zeker besteld om te vergelijken met mijn Philips BT5515.
De link werkt niet meer (uitverkocht), heb je een ander alternatief?
Nieuw model ENCHEN Beardo 3-tondeuse is er al
https://s.click.aliexpress.com/e/_c3QHt3Gz
https://s.click.aliexpress.com/e/_c3QHt3Gz
gelukkig komen mijn meeste Ali bestellingen uit de EU warehouses, dus dan gaat de nieuwe regeling niet op. Is alleen buiten de EU bestellingen
Die 3 euro. Is dat voor bestellingen na 1 juli, of leveringen na 1 juli?
En leveringen uit aliexpress warehouses in Europa?
Ook het gewone scheerapparaat van Enchen is erg goed!
En goedkoop!
https://s.click.aliexpress.com/e/_c2Q6cbNx
Hier wordt ik altijd enorm blij van, als een van de goedkoopste (en voor ons onbekende merken) een van de besten blijkt te zijn! Heerlijk! Ik ga m kopen om mijn benen mee te scheren, als vrouw, werkt vast ook!😄👏🏼🍀🙏🏼
Ja dan zou ik er zo’n steen bij doen zoals deze voor €3 voor het echte gladde werk!
Of misschien is zo’n Epilady dan beter?
Ik scheer mijn gezicht altijd zo’n tondeuse met stofzuiger/vacuum erop. Heb je die in jouw zoektocht ook al eens geprobeerd? Die zijn van de grote merken maar ook van Chinese merken. Ben benieuwd of die goed zijn.
gilette turbo mach 3 plus gilette scheerschuim vor het beste resultaat
Kan je de beardo 2 of 3 ook gebruiken tijdens het laden?
Ja, dat kan ook, zojuist geprobeerd
serieus?