🕒 Update: 5 juni 2026 –
Ik kon opeens niet meer scrollen op de website van PostNL. Dan kan je ook niks meer versturen, voor je webshop bijvoorbeeld. Hoe vreemd. Hier de oplossing.
Ik gebruik Firefox, nog steeds de beste Open Source browser. Ik heb daar allerlei extensies zoals AdBlockers en zo. De boosdoener was in dit geval de extensie over Cookies: “I don’t care about cookies“. Maar je kan ook zeggen dat de boosdoener PostNL zelf was, want dat je niet kan scrollen is raar. Foutje in de website dus?
En waarom zouden cookies het scrollen in een website eigenlijk blokkeren?? Heel vreemd, en dat was dan ook de reden dat de oplossing werkelijk nergens te vinden was. Ik heb me een ongeluk geGoogled en geChat…
Dus mocht jij ook eens niet kunnen scrollen op een website, hier de simpele oplossing. Zet de extensie over Cookies even uit. Of, nog beter: voeg die website bij die extensie toen aan de Whitelist. Dat kan in de voorkeuren (de drie puntjes) van die extensie / plugin / addon.
Hieronder een screenshot, van de voorkeuren van Firefox > Extensies > de drie puntjes van die Cookie-extensie.
Opgelost!

- Zie ook alle andere artikelen over Firefox
- Of alle andere Computertips hier
Het leek mij het beste om er meteen maar een kort artikel van te maken, want dan kan ik het zelf ook weer terugvinden. Dit is niet te onthouden namelijk. Waarom zou je ook!? Het past ook bij het uitgangspunt van deze blog: Alleen als je het niet kan Googlen schrijf ik er wat over.
Dit artikel was niet gesponsord. THANK U, love U all & CU next time!
Abonneren en meldingen
Wil je een Email bij nieuwe blogs? Dat kan met de knop “Volgen“.
Wil je Meldingen, zowel bij updates als bij nieuwe blogs? Dat kan in je browser (meestal in de adresbalk).
REACTIES: bij voorkeur onder de blogs, dan hebben anderen er ook wat aan :)

Om pakketjes te kunnen volgen en afleveradres te kunnen veranderen heb ik vorig jaar een postnl account aangemaakt. Nadat ik mijn hele geschiedenis, data, id’s, personalia, tel.nrs., emailadressen en kleur ondergoed had overlegd kon ik van start: een levering stond gepland voor na het weekend. Dat ging niet lukken; afleveradres dan maar veranderen in ophaalpunt. Antwoord postnl: “Dit is helaas niet mogelijk”.
Ik zal verder maar zwijgen over de mogelijkheid tot het volgen van pakketjes.
gewoon ublock origin installeren. de beste blocker.
Sinds eeen tijdje is “I still don’t care about cookies” de betere optie.
Ik heb geen problemen in de PostkwijtNL app, maar ik begrijp de voorkeur voor Firefox.
Ja, hahaha, in het Nederlands heet die “Cookies kunnen mij nog steeds niets schelen!”. Maar helaas, ook daar doet PostNL het bij mij niet. Zelfde oplossing, dat wel.