– Update: 3 oktober 2023 –
Zo stel je pushnotificaties weer in, op de ING app. Dan krijg je meldingen als je klant betaald heeft, of als je salaris binnen is, of als je te weinig saldo hebt. Of als een bepaald bedrag automatisch is overgeboekt. Je kan van alles instellen. Je moet het wel opnieuw instellen. Je oude notificaties doen het niet meer.
Het heet pushnotificaties. Vroeger, in de tijd van email, kon je per email ontvangen voor dit soort meldingen. Prima! Maar dat werd helaas afgeschaft. Tien jaar lang kon je überhaupt geen meldingen meer ontvangen. Recent kwam er een tussenoplossing bij de ING, en dat werkte redelijk. Maar die is nu dus ook weer uitgezet.
Ook als je de vorige meldingen AAN had staan, zijn die nu in dit nieuwe systeem weer UITGEZET. Moet je dus alles weer opnieuw instellen. Zie deze handleiding op ING.nl. In het kort gaat dat zo:
Open je Bankieren app, klik rechtsboven je account, kies Instellingen > App instellingen > Pushnotificaties.
Daar kan je nu alles instellen, per rekening ook. Eindelijk! Je telefoon moet wel aanstaan, anders komen meldingen niet binnen, ook niet daarna als je ‘m weer aanzet. En op je telefoon zijn er per app ook nog instellingen om meldingen toe te staan, dus als het niet meteen werkt kan je daar eens kijken. Meldingen kunnen ook worden uitgezet door batterijbesparing of door Stille Modus, dus dat kan ook nog fout gaan.
- Zie ook de blog over Apple Pay: contactloos betalen met je telefoon met ING
- En de blog over QR codes: betaalverzoeken op je facturen
- Of de blog over een Apple account met Paypal
- Zie ook de blog iover de vorige pushnotificaties
Soorten meldingen
Betaalverzoek
Je krijgt een melding als er een Betaalverzoek is betaald.
Binnenkomende bedragen
Je krijgt een melding als een bepaald bedrag is bijgeschreven op je rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Uitgaande bedragen
Je krijgt een melding als een bepaald bedrag is afgeschreven van je rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Minimumsaldo
Je krijgt een melding als je saldo een bepaalde minimum grens bereikt. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen. Een negatief bedrag is niet mogelijk.
Hier ook steeds last van om gek van te worden ing zegt dat het door een storing komt al een tijdje terug maar nog steeds last van.en u zegt nu dat het door mijn instellingen op mijn telefoon komt hoe dan.
Open je Bankieren app, klik rechtsboven je account, kies Instellingen > App instellingen > Pushnotificaties.
Mijn ING pushnotificaties moet ik iedere keer weer opnieuw aanzetten.
Wie zet dat telkens uit? Hoe komt het dat de instelling wordt aangepast?
Op je telefoon zijn er per app ook nog instellingen om meldingen toe te staan. Meldingen kunnen ook nog worden uitgezet door Batterijbesparing of door Stille Modus.
werk nog steeds niet die pushnotificatie elke keer moet ik hem weer aanzetten erg vervelend
Zou het al een jaar goed moeten doen. Heb je de app ge-update? Je telefoon moet wel aanstaan, anders komen meldingen niet binnen, ook niet daarna als je ‘m weer aanzet.
Idem dito bij mij! Hoe moet dit opgelost worden??
Idem dito bij mij, hoe moet dit opgelost worden??
Het werkt hier in Nederland al jaren goed op alle telefoons. Maar je telefoon heeft ook instellingen om meldingen tegen te houden. Die zou je eens allemaal kunnen checken. Er zijn per app instellingen om meldingen toe te staan. Meldingen kunnen ook worden uitgezet door batterijbesparing of door Stille Modus.
Dat heb ik ook!
Bijna dagelijks moet ik de ING pushnotificatie voor binnenkomende bedragen weer opnieuw aanzetten.
Wie zet dat telkens uit? Hoe komt dat?
Hier in belgie kan het nog niet – misschien komt het nog.
Dit werkt al maanden op Android…
Op IOS ook. Maar het vorige systeem is blijkbaar uitgezet en vervangen. Inderdaad alweer een tijdje geleden.